bismillah

Jika Allah nak berikan kebahagian kepada seseorang,dia tidak boleh ditahan oleh apa2 tangan sekalipun..

Jika Allah menghalang kebahagian kepada seseorang,dia tidak boleh dihulur oleh apa2 tangan sekalipun..

Jika Allah uruskan urusan kita dan Allah tidak serahkn diri kita kepada kita,walaupun sekelip mata dunia boleh berbuat apa2, tetapi mereka tidak boleh mencabar kebesaran kerajaan Allah..

Jika Allah mengaturkn untuk kita apa yang orang sangka tewas,kita akan melihat kemenangan dari sisi Allah..

Apa yang orang rasa rugi,Allah akan berikan keuntungan yang mana jalan2 manusia tidak sangka..

TETAPI Allah boleh mewujudkan keajaibain kepada hamba2 yg Dia kehendaki :)







Sunday, January 2, 2011

jom kite jadi lebih baik!


8.oo pm..
just now,watching tv
tv9...huh? ade ape ngn tv9??
(lopek gler ko,man..)
ha3..tue la manusia..
ceyh,walhal monolog ak jer..

watched 'safiyyah'..
it's not a malay drama..
kinda a documentary for muslimah fashion la..
erm,quite interesting...
1) how to make up when going to class for student
2) latest fashion show
3) fareeda (a brand for tdung indon..ha3)
4) what's the meaning of freedom for hijab woman
erm..mcm2 lg laa..

first and foremost
i praised for their efforts to make a program like that
teaching woman especially for those who're wearing hijab to be confidence
but..erm..ntahlaa...
i'm not knowledgeable and good enough to say about what i'm gonna say
but i think i have a right and responsible to do so
for those who are reading this post right now
ouh,please la..
please share this to the others..
lets us together improve ourselves for our own sake

alhamdulillah,many women in this country
have been opened their hearts by Him
to wear hijab and istiqamah to do so
but the way of wearing the hijab can be improve,i thought..

sebagaimana firmanNya..

" Dan katakanlah kpd perempuan yg b'iman,agar mereka mnjga pandngannya, dan memelihara kmaluannye, dan jgnlah menampakkan p'hiasannye (auratnye), kecuali yg biase t'lihat. Dan hendaklah mereka menutup kain kerudung ke dadanye,dan jgnlah menampakkan perhiasannye (auratnye) kecuali kpd suami mereka,atau ayah mereka atau....atau...etc..Dan jgnlah mreka menghentakkan kaki mereka agar dkitahui perhiasan yg mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu kpd Allah,wahai org2 yg b'iman agar kamu beruntung"
surah an-Nur : ayat 3

erm,,tue kan dah jelas tue..
we have to wear hijab simply not to cover our hair and neck but also the upper front part of the body (dada)...
geram tol ak tgk safiyyah td tue..
bukan ape,time slot 'fareeda' tue...
tudung2 indon yg die tnjuk tue sume cun2..
latest fashion dr fareeda tue..
mmg lawa la bg ak..
the prob is..nie laa..
nape sume pendek2???
aarrrghhh..klo labuh sket,ak mmg order tros..ceyh!
even adek ak darjah 3 pon sound,,
"ish,x ttup dada..."
see?

aku xde la ckp ak nie baik sgt..
penah je pkai shawl..
bkn la memanjang pkai tdung bawal je
even sometimes rase serba salah gak pkai shawl
tp we have,we must,we should
cover dada tue!
ak post nie pon sbb geram...
bkn geram sbb ape..
geram nape la fashion yg cun2 ade je x ckup syarat..
i didn't mean tdung labuh x cun..
kt skola pkai je tdung labuh..cun je...ceyh,tade r
just kidding..
klo g hang out ngn kengkwn ak,,
tgk pompuan yg ley pkai bju kurung+tdung labuh
jeles gak..bkn jeles ape..
they're strong enough to wear that kind of hijab in front of the public..
once, i said to my mum..
bukan x tringin nk jd mcm tue..but..
x ckup kuat lg..
then ble??
ble ley jd kuat??

smlm g ceramah nie..
sempena thn baru..
a talk about hijrah..
hijrah nie by konteks..
hijrah dr jahat jd baik
hijrah dr baik jd lebih baik
see?
i write this entry for others and myself too..
alangkah best+syoknye,
if we have wearing the hijab then,cover the upper part,right?
hijrah from good to be better...

i'm afraid..
afraid,i'm not strong enough to survive the challenge outside there..
after this,i have to continue my study..
even tgk tv td da geram ngn fashion2 tue
nnt x taw laa..
maybe some of you have the same feeling,right?
so,kpd sape2 yg nk bukak butik ke,plis la ckup syarat..
sure untung!
caye r ckap ak..ha3



jom,jd lebih baik!
chayok iman...
yes,Islam is the way of life,no doubt..







3 comments:

Husna Ismail said...

cun je pkai tdung labuh kat skolah :)

iman,
Ibn Mas'ud berkata:"Perkara paling sedih tibanya tahun baru ialah umurku bertambah tetapi amalanku tidak bertambah"

fairus said...

jom man aku nak jadi baik gak

irmujahidah said...

pai : jom pai!
husna: tanx!! ko mmg cun ley r citer..ha3..tade r..men2 je